Soha ne próbáld

tedd-vagy-ne-tedd Ez a legbölcsebb tanács, amit Yoda Mestertől hallottam. Legalábbis ez volt a legpraktikusabb: az azóta elmúlt 30 évben nekem nem egyszer segített — és most Neked is fog!

Mi mindenre emlékszünk...

Az elméd másodpercenként 25 háromdimmenziós, színes-szagos felvételt készít a környezetedről, benne — például — a hőmérsékletre, a testhelyzetedre vonatkozó paraméterekkel, az érzelmeiddel, és a követleztetéseiddel, amik ahhoz a pillanathoz kapcsolódnak. Ez percenként 1500, óránként 90 000 felvétel. 30 évre már ki sem merem számolni.

Úgy tűnik, elférnek, nem is ez a baj. Vannak közöttük olyanok, amiket nem dédelgetsz annyira, biztosan Neked is akadnak rossz emlékeid. Viszont ott vannak azok az információk is, amelyekről rögtön tudtad, hogy nem csak igazak, de fontosak is, és mégsem igazán használod őket!

Az oktatási rendszer, amin átpréseltek minket, sajnos nem az adatok alkalmazására helyezte a súlyt, csak a rögzítésükre. Hozzászoktatott ahhoz, hogy igaznak tekintsünk olyan dolgokat, amiknek még a kipróbálásáig sem jutottunk el, nem hogy a használatukig. Talán ezért férnek meg olyan jól a fejünkben a használható és a használhatatlan dolgok anélkül, hogy feltűnne közöttük a különbség!

Nem tragikus?

Érdmes tehát különválasztani először is a tényeket és a véleményeket. Amit most ideírok, kicsit furcsának fog tűnni, de amíg nem jártál New York-ban, hiába látod minden este a TV-ben, számodra valójában nem létezik! A példa persze szélsőséges, de jól mutatja, hogy Neked csak az igaz, amiről magad győződsz meg.

Ha sikerülne minden adatod lellenőrizned, ami persze teljességgel lehetetlen, a fejedben lévő információk nagyobb része valószínűleg elbukna (hála a sajtó, a TV, na meg a szomszéd néni áldásos tevékenységének) — de még mindig óriási mennyiségű igazság maradna anélkül, hogy valaha használnád. Az Amazonas például az évszaktól függően 100-200 000 m³ vizet szállít másodpercenként az Atlanti-óceánba, és tegyük fel, hogy ezt például leellenőrizted, majd igaznak találtad. 

És akkor mi van?

Nyilván nem elég, hogy egy adat igaz, a kérdés az, hogy tényleg segít-e Neked itt és most megoldani a soron következő problémád, ami a célod és közted áll. Ha a vállalkozásod nézzük, az első és legnagyobb problémád az, hogy nincs elég vevőd, és erre fogadni mernék: Ha kétségeid támadnának, képzeletben szorozd meg a múlt havi vevőid számát hárommal, és gondolj bele, mennyivel éreznéd most magad jobban...

Elég nagy a kontraszt? Attól függ, mennyire fontos Neked a vállalkozásod. Ha az életed nagyobb részét ezzel töltöd, azért jobb, ha belátod: Az összes adat, igazság és féligazság, ötlet, elképzelés, terv és megoldás között, ami a fejedben kavarog, messze a legfontosabb az, amivel a vevőid számát növelni tudod.

Hogy derül ki, hogy melyik az?

Egyetlen-egy módon: ha elkezded alkalmazni, ha elkezded csinálni! Amíg ki nem derül ki a gyakorlatban, még hozzá a saját gyakorlatodban, hogy valami tényleg működik, addig csak egy "okosság" a sok közül. Itt is igaz, hogy mindent leellenőrizni lehetetlen, de nem is szükséges: Más tapasztalatait is használhatod, és ezzel elég sok időt takarítasz meg, erről szól az igazi tanulás. A lényeg az, hogy elindulj, és a saját célod felé haladva gyűjts tapasztalatokat. Nem kell elvégezned egy marketing akadémiát ahhoz, hogy legyen egy jól működő hirdetésed a Facebook-on, igyekezz a számodra épp szükséges adatokra koncentrálni!

Én úgy tudlak ebben segíteni, hogy mindig eléd teszem azokat az adatokat, amik az adott helyzetedben megoldást jelenthetnek. Elmondom, hogy milyen lehetőségeid vannak, ötleteket is adok majd bőven, de a legfontosabb, hogy átsegítelek a technikai megvalósítás buktatóin is.

Dolgozz velem, nálam a képzésre örök garanciát kapsz!

Hány könyvet olvastál már a vevőszerzésről? Hány konferenciát, hány szemináriumot jegyzeteltél már végig? Az összegyűjtött adatokból hányat alkalmazol? A pénzt az összes adatért fizetted ki, nem fáj a veszteség?

Az örök garancia azt jelenti, hogy ha pl. megtanítalak hírlevelezni egy óra alatt, akkor az összes elhangzott információra újra meg újra rá tudsz kérdezni, akár 5 percenként minden külön ellenszolgáltatás nélkül — egészen addig, míg tökéletesen meg nem tanulod. A "tökéletes megtanulás" pedig az eddigiek fényében nem azt jelenti, hogy el tudod ismételni, amit hallottál, hanem azt, hogy most már hírlevelezéssel is tudod növelni a bevételeid.

Különbség?

Egy marketing konzultáció szokványosan úgy néz ki, hogy kifizetsz egy órát (ami persze nem kevés pénz), és ebből 20-30 percet Te beszélsz, vagyis a felét-harmadát a pénzednek úgy adod ki, hogy közvetlen eredménye nincs. Amit a konzultáns mond, miután felmérte a helyzeted, bármilyen pontosan jegyzetelsz is, nem tudod 100%-ban hazavinni. Ha pedig nem teljes a megoldás, jó eséllyel problémák adódnak az alkalmazásban. Ezek után könnyen dönthetsz úgy, hogy menjenek a marketing konzultánsok a fenébe, átverés az egész.

Pedig — és ezt már Te is kezded sejteni — a marketinged fejlesztése nélkül nem tudsz feljebb lépni, ezért javaslom az "adatvesztés" elkerülésére a tudás garanciánkat, és minden fillér, amit marketing képzésre költesz, hasznosluni fog: "Do. Or do not. There's no try!"

Mikor kezdünk?

 szonyi-janos

 



{jcomments off}
Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.