A nyár sem tart örökké

a-nyar-semTúl sokat költöttél, közben túl keveset termeltél mostanában? Ha kipihented magad, ideje belehúzni egy kicsit, mert az ősz is épp olyan gyorsan eltelik, mit a nyár: Készülj fel rá, szervezd meg, mint a nyaralásod, hogy ugyanúgy kihasználhasd minden percét! (Hiogy aztán legyen mit elköltened év végén...)

 

Hol is tartottam?

Az előző bejegyzésem végén azt tanácsoltam Neked, hogy ne megbecsüld a szeptemberi bevételeid, hanem pontosan határozd meg, mennyit akarsz, és azt is, hogyan fogod elérni.

Vezetsz statisztikákat a kiadásaidon meg a bevételeiden kívül másról is? Ha tudod, hogy az üzletedben mennyi hirdetés, mennyi megkeresés, mennyi tárgyalás, stb. kell ahhoz, hogy eljuss egy egységnyi bevételig, az sokat segít a tervezésben! De ha még arra is rászánod magad, hogy a statisztikákból grafikonokat is készíts, még jobban fogod látni mi történik a vállalkozásodban, és azt is, hol kell beavatkozni.

Még nem vezetted be ezt? Akkor legyen ez az első dolgod — csak hogy tudd, hol tartasz...

 

Hová akarok eljutni?

Mindenkiben, így Benned is él egy kép arról, hová akar eljutni. Elég "beárazni" az álmod, és akár fejben ki tudod számolni, hány hónap, hány év kell az eléréshez a jelenlegi tempóban.

Túl sok? 

Semmi baj: Számolj egy kicsit utána, hogy mennyivel kellene többet termelnie az üzletednek hónapról hónapra, évről évre, hogy belátható időn belül eljuss a célodig. Pusztán attól, hogy ezt megteszed, sokkal jobban fogod magad érezni, mert a fejedben már elérhetővé vált — most már csak meg kell csinálni!

 

Hogyan csináljam?

Egy igazán nagyszerű előadó célokról tartott előadásában azt javasolta, hogy amit ma kitűzöl, holnap nyugodtan duplázd meg! (Csak a próba kedvéért egy pillanatra duplázd meg Te is a célod, és érezni fogod a dupla lendületet...) A lendületen, a motiváción kívül azonban szükséged lesz még egy-két dologra, és ezek közül az egyik egészen biztosan a tudás, az információ, amivel javítani tudsz a cégeden.

Ha már elég sokszor nekilendültél, de valahogy mégsem sikerült tartósan magasabb szintre jutni, annak elég egyszerű oka van: Nincs meg hozzá az a plusz információ a vállalkozásodban — vagy nem alkalmazod elég következetesen. Coco Chanel bölcsességéből merítve, "ha olyan dolgokat akarsz birtokolni, amit eddig nem birtokoltál, akkor olyan dolgokat kell megtenned, amiket eddig nem tettél meg".

A képlet végül is nagyon egyszerű: Ha többet akarsz, többet kell termelned. Már most is túl sokat dolgozol? Akkor valamin változtatnod kell, jobb megoldásokat kell találnod!

Még hozzá legfőképpen azért, mert a Coco idézet fordítottja is igaz: Ha mindent ugyanúgy csinálsz, mint eddig, ugyanazt kapod, mint eddig — itt is megjegyezve, hogy ami nem javul az romlik...

 

Hol kezdjem a változtatást?

A tapasztalatom az, hogy a kisvállalkozások tulajdonosai általában a szakterületükön alapítanak céget, így a termeléssel általában nincs gond, ahhoz megvan minden szükséges információ. Csakhogy sosem az gazdagodik igazán, aki megcsinálja, hanem az, aki eladja! Bármilyen vállalkozásod van is, a célja, hogy bevételt hozzon, ehhez pedig el kell adni, amit csinálsz: Ha nincs vevőd, a szaktudásod semmit sem ér, pontosabban nem adnak érte semmit.

Ha úgy gondolod, hogy ezen a téren tényleg van mit változtatni, tanulmányozd át ezt a nagyon hasznos kis kiadványt, sokat segít majd a marketing hétköznapi feladataiban, a legáltalánosabb eszközök használatában — és ad egy egy átfogó képet arról, hogy mire is megy ki ez a játék valójában!

marketing-szerszamoslada-cimlap

 

Indítsd el a kampányod most legalább 20e Ft-tal, és 30e Ft értékű szolgáltatást kapsz! Ha ez nem lenne elég — és miért is lenne az, itt jön az igazi bónusz! — a maketing tanulmányaid elkezdéséhez ajándékba adok egy részletes kampány stratégiát, ami 15 oldalon át taglalja azokat az alapvető vevőszerző eszközöket, amelyek nem hiányozhatnak egyetlen sikeres kisvállalkozó fegyvertárából, így a Tiédből sem.

Ezt a nagyon praktikus kis kiadványt 4 900 Ft-ért bármikor megveheted, és ahogy elkezded használni, látni fogod, miben szorulsz a segítségemre.

 

 szonyi-janos

 ...Azért a hosszú hétvégén még lazíts egy kicsit!

 {jcomments off}

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.