Kérdezd meg magadtól is

ferrari-marketing Ne csak a vevőid, a vevőjelöltjeid kérdezd. Tedd fel a kérdést magadnak is: Mi az igazán értékes abban, amit csinálsz? A válasz nem is olyan egyszerű — nézd csak:

Múlt heti írásomban olvashattál arról, mennyire fontos tudni, hogy a vevőid egészen pontosan mit értékelnek a termékedben, a szolgáltatásaidban (ha eddig nem találkoztál vele, itt átolvashatod).

 

Tegyük fel, Ferrarikat árulsz

Mondhatnád, hogy a terméked autó, de — valljuk be — a Lada is az. Amire persze gyorsan rávághatnád, hogy Te nem akármilyen kocsikat árulsz, hanem sportkocsikat. Már sokkal jobb, viszont sportkocsiból is elég sokféle van, köztük nem kevés olyan, amibe egy Ferrari tulajdonos be sem ülne, mert rangon alulinak tartaná.

 

Közeledünk! Rang!!

Ha luxusautót adsz el, legyen az Mercedes, Lexus vagy akár Rolls, már biztosan nem autót vesznek Tőled, hanem rangot: ennek a demonstrálására kell, amit árulsz. A rang pedig — mint a túlélési potenciál kifejeződése, nyilvánvalóan erős hatást gyakorol nőnemű fajtársaink megítélésére a párválasztásban. Ha a vevőd erre játszik, valószínűleg ezért választ kétülésest.

 

Tovább szűkül a kör...

Egy rangot sugárzó, csajozós, még hozzá olasz (a csajok, ugye, buknak a latinos temperamentumra) — szóval mi is a Te terméked? Valójában egy feeling, egy érzésvilág, ami vevőidnek azt sugallja, hogy a nől kiskanállal, vagy inkább jó naggyal fogják kajolni őket.
Ha jobban meggondolod, ennyi erővel árulhatnál alakformáló programot, szolárium kuponnal, stylist-tal, valamint hajbeültetéssel és extra bónuszként mélybarna olaszos szemet formázó kontaktlencsével...

Amikor már pontosan tudod, hogy valójában mit adsz el, akkor az is sokkal egyértelműbb, hogy kiknek van erre igazán szüksége. Csak meg kell találni őket egy jó ajánlattal, és beindul a bolt...

Ez a Ferraris példa talán egy kicsit bárgyú, és elnagyolt (bár nem kizárt, hogy holnap felhívnak Maranellóból...), azért ajánlom mégis a figyelmedbe, hogy Te is gondold át, mi az értékes végterméked: egy tonnányi vas és műanyag, vagy egy torokszorítóan izgató szőke bombázó az ülésen?

 

ELÉG NAGY KÜLÖNBSÉG, NEM?

 

Hölgy olvasóim a szőkét behelyettesíthetik egy barna, a fentiekben többször körülírt latinos stílusú sármőrrel, hogy ők is érzékeljék — és ha mindenki megtalálta az Értékes Végtermékét, kommunikálja azt: ...Győzzőn az igazság!

szonyi-janos

{jcomments off}

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.