Ami ugyanúgy teszi tönkre a házasságod, mint az üzleted

A csapdaTe aztán nem adod fel! Amíg a többiek panaszkodnak a válság miatt, Te egyre keményebben dolgozol: minden lehetőséget megragadsz, hogy elérd a közönségedet, és egyfolytában azon ötletelsz, mit csinálhatnál még, hogy megtaláld őket…

  • És — igen! — az áramlásaid mintha kezdenének beindulni, bár nem túl gyorsan…
  • És — hát igen — azt találod, hogy meg is maradnak ezen a szinten.

Mi a probléma?

Ha egy probléma lényegét sikerül jól megragadni, az már 90% megoldás, mert sikerül ránézni — ha kimondod a Gonosz nevét, gyorsan elillan…

Hát legyen!
A csapda meghatározása: EGYIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ.
Elég egyszerű, nem?

De azért igaz. Vegyünk egy klasszikus esetet, egy igazi csapdát, amibe beleléptél valahol az erdőben, és most egyedül gubbasztassz a verem alján. Néha kiabálsz egyet, hogy „Segítség!…”, de nem hallja senki. Egyirányú kommunikáció — és ez egyre nyilvánvalóbb a számodra. Hogy érzed magad?

Most nézzünk egy másik vermet, amiben — lehet, hogy csak azért, mert nem tudják a csapda meghatározását — évtizedeket is eltöltenek emberek: a házasságot. Ami egyébként nagyon sok öröm és boldogság forrása lehet(ne), ha nem azt éreznéd, hogy hiába beszélsz valamiről a másiknak már 17 éve, úgy tűnik, fel sem fogja. Hogy érzed magad?

Kiszórtál 10 000 szórólapot, százezrekért hirdetsz az újságban, már a WC ajtóra is ragasztottál egy „AKCIÓ!” feliratot — de igazából semmi eredmény. Hogy érzed magad?

Ha Te is úgy érzed, hogy sikerült jól megvilágítani a csapda lényegét, most már elindulhatunk a megoldás irányába, ami nem más, mint…. (ezek szerint tényleg jó volt a probléma meghatározása, mert gyorsan kitaláltad:)

A KÉTIRÁNYÚ KOMMUNIKÁCIÓ.

A hagyományos csatornák legtöbbje (szórólap, újság, plakát, TV) sokkal nehezebben használható fel kétirányú kommunikációra, és ebben eléggé eltörpülnek az internet adta lehetőségekhez képest.

Léteznek nagyon komoly és egyre rafináltabb piackutatási módszerek — pl. a kamerák képeit a plázákban itt-ott már nem a biztonsági szolgálat ügyeletese elemzi egy kolbászos szendviccsel a kezében, hanem olyan számítógép rendszerek, amelyek képesek meghatározni a kort, a nemet, és hogy melyik polcra néz a vásárló mennyi ideig, stb. — melyek a hagyományos kérdőív kitöltés és beszélgetés kétirányúsága nélkül is adnak némi visszacsatolást arról, hogy a vevők milyen üzenetekre hogyan reagálnak.

De mennyiért?

Az, hogy a weben minden adat a látogatóid mozgásáról, hogy milyen kulcsszóra, honnan jöttek, merre jártak, hol unták meg, … természetesen mind ingyen a rendelkezésedre áll, ami önmagában óriási előny, de ez még mindig nem kétirányú kommunikáció.

El kell érned, hogy kapcsolatba kerüljenek Veled!

Ahogy a múlt héten írt levelemben olvashattad, ennek a legimpozánsabb hagyományos formája, a kiállítás már a weben is nagyszerűen működhet, de Neked az is elég, ha egy mondattal válaszolnak, igaz? Ennek több módja van — egy példa erre itt, a bejegyzés alatt a hozzászólás. Ha tetszik ez a megoldás, nézd meg a Facebook-ot, ami belátható időn belül letaszíthatja a Google-t a trónról, mert a felhasználók innen indulnak majd mindenhová, itt leveleznek, stb. 

Itt minden a kétirányú kommunikációról szól!

Ideje még komolyabban elgondolkodnod azon, hogy vajon eléggé kihasználod-e ezeket a lehetőségeket, mert — amint látod — a tempó nagyon felgyorsul: Vannak olyan boltok, ahol még fax sem működik, mások pedig már a Twitteren és  Facebook-on nyomulnak.

Segíthetek?

(Ami a házasságot illeti, itt például kaphatsz segítséget.)

Persze. Segítünk.

Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.

Keress bátran!

    Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.