Áruld el, hogy a fenébe csinálod?

otletgyarEgyfolytában azon töröd a fejed, hogy mivel lehetne igazán sok pénzt keresni? Hogyan tudnál nagy üzletet csinálni? Mivel körözhetnéd le végre a konkurenciád — hogy aztán a versenytársaid törjék a fejüket azon, hogy a fenébe csinálod?

 

A sikernek nem titka, hanem ára van

Nem kell kiválasztottnak lenned ahhoz, hogy sikeres legyél, és ami még jobb hír, a nagy ötletekhez sem kell mindig isteni ihlet — a kemény munkát viszont nehezen kerülheted el, ha tényleg el akarsz érni valamit.

Ha megvan Benned az elhatározás, az itt következő pár gondolat sokat segíthet abban, hogy tényleg jó ötletekhez juss, mert be fogod látni, hogy az ötlet „gyártásnak” is vannak módszerei, így nem kell megvárnod, amíg szikra magától kipattan a fejedből.

 

Mitől jó egy ötlet?

Nyilván attól, hogy eléri a célját. Ha a cél például az eladás — tényleg csak a példa kedvéért — akkor a jó ötlet az, ami sokat ad el. Erre pedig akkor képes, ha hasznos a vevők számára.

Itt meg kell állnunk egy pillanatra, mert a vevők meghatározása nélkül nem jutunk előbbre. Még hozzá azért nem, mert mindenkinek egyszerre eladni nem lehetséges. Ha eddig ebben gondolkodtál, felejtsd el! Gondolj az autókra: Olyan típus nincs, ami gyorsaságban, fogyasztásban, csomagtartó méretben, és nehéz terepen egyszerre legyőzhetetlen. Akinek gyors autó kell, az vesz egy leültetett sportkocsit, és ezzel máris lemond a nehéz terepről, de a nagy csomagtartóról, meg az alacsony fogyasztásról is — és így tovább.

Alaposan meg kell nézned, hogy a terméked vagy a szolgáltatásod milyen célközönség számára a legjobb megoldás, illetve kik számára tudnád a leginkább azzá tenni. Ha le tudsz mondani arról, hogy „mindenkinek” árulj, mert találhatsz magadnak egy szűkebb kört, ahol a legjobb lehetsz valamiben, már kezdenek is özönleni az ötletek!

Miért?

Mert csak bele kell helyezkedned a speciális vevőköröd speciális helyzetébe, és magától értetődő igényekre nyilvánvaló válaszokat találsz majd. A talán elcsépelt, de nagyon érzékletes példa kedvéért: Ha úgy döntesz, hogy a Te célközönséged azon egyedülálló, háromgyermekes anyák csoportja, akik együtt élnek a nagymamával, akkor igazán nem nagy kunszt a következő ajánlattal előrukkolni:

„Ha a mi cégünket választod, egy hónapon át elhordjuk edzésre a az egyik gyereked, angol tanulunk a másikkal, és vigyázunk a legkisebbre — extra bónuszként pedig naponta viszünk egy tál meleg levest a mamának!”

Egy egyedülálló, háromgyermekes családanya egy ilyen ajánlatot vissza tud utasítani?

Az ötleteket persze szelektálja majd a reklám büdzséd adta keret, de a közönséged is bevonhatod a válogatásba, ha megkérdezed őket. Eddig is bevontad őket, de ha csak „élesben” teszteltél, az egy picit többe került…

Bármilyen túlzó is a példa, jól mutatja, hogy mennyire nem nehéz ötleteket találni, ha a cél eléggé behatárolt. Ha kijelölsz egy szűk célpiacot (ami azért elég nagy, hogy megérje folgalkozni vele), tudsz neki eladni, aztán találsz egy másikat, egy harmadikat, — és ezeknek akár egy időben is reklámozhatsz, de csakis külön kampányokkal, a saját problémáikon a saját nyelvükön keresztül megszólítva őket.

Tudtam segíteni?

 szonyi-janos

 {jcomments off}

 

 

Persze. Segítünk.

Bízunk benne, hogy ezzel a blog bejegyzéssel is tudtunk használható gondolatokat adni. Ha elakadnál a megvalósításban - vagy egyszerűen csak kényelmesebb Neked úgy, szívesen megcsináljuk mi.

Keress bátran!

    Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.